Nr 1/2022 (4)


Strona redakcyjna

Spis tre艣ci

Wst臋p

I. Kszta艂cenie przez sztuk臋

Grzegorz Sztwiertnia
W brzuchu architekta. Willa Leopolda Kindermanna
Anna M. Migda艂
BAUHAUS 鈥 poszukiwanie 鈥瀋a艂o艣ciowego dzie艂a鈥 a spo艂eczna misja sztuki聽聽 聽
Andrzej Na艣ciszewski
Ekspozycja obrazu rejestrowanego

II. Konteksty logopedyczne

Miros艂aw Michalik
Kod i kontakt jako warunki porozumiewania si臋 os贸b niemownych i niem贸wi膮cych
J臋drzej Michalik
J臋zykowe poznawanie rzeczywisto艣ci w 艣wietle hipotezy Sapira-Whorfa i jego implikacje logopedyczne

III. Public relations w uj臋ciu lingwistycznym i specyficzno艣膰 reklamy

Maciej Malinowski
O trudno艣ciach z adaptacj膮 najnowszych zapo偶ycze艅 angielskich do polszczyzny na przyk艂adzie PUBLIC RELATIONS
Magdalena Do艂hasz
Specyfika reklamy kontrowersyjnej w oparciu o wybrane przyk艂ady reklamy telewizyjnej w Polsce

IV. Aspekty pedagogiczne i psychologiczne w edukacji uczni贸w i nauczycieli

Ren谩ta Bern谩tov谩
Roma Pupil from Socially Disadvantaged Backgrounds and Health Education in Primary Education
Maria Kotlinowska
Kompetencje spo艂eczne w grupie r贸wie艣niczej w dobie pandemii
Roman Kurzeja
Po偶膮dane cechy osobowo艣ci nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego 鈥 perspektywa studentek Instytutu Pedagogicznego Pa艅stwowej Wy偶szej Szko艂y Zawodowej w Nowym S膮czu
Zbigniew Ostrach
艢wietlica szkolna jako miejsce pracy opieku艅czo-wychowawczej i dydaktycznej w percepcji uczni贸w szko艂y podstawowej聽聽聽

V. Profilaktyka kryminalna i wsparcie postpenitencjarne

Bartosz Gorzula
Scenariusze przest臋pstw jako metoda profilaktyki kryminalnej na przyk艂adzie wybranych cyberprzest臋pstw
Krzysztof Jasi艅ski
Rozw贸j prawnych instrument贸w wsparcia postpenitencjarnego a praktyka udzielania 艣wiadcze艅