Nr 1/2024 (8)

Nr 1/2024 (8)


Strona redakcyjna

Spis tre艣ci

Wst臋p

I.聽Filozofia spo艂eczna w s艂u偶bie pedagogiki

Marek Mierzy艅ski
Filozoficzno-spo艂eczne inspiracje wsp贸艂czesnej pedagogiki聽

II. Systemy bezpiecze艅stwa sztucznej inteligencji

Miko艂aj Kaba艂a
Inklinacja system贸w sztucznej inteligencji na ataki adwersyjne w logistyce humanitarnej

III. Przekaz medialny a kszta艂towanie si臋 narodowej to偶samo艣ci

Maciej Ignatowski
Analiza wybranych w膮tk贸w rosyjskiego przekazu medialnego w kontek艣cie psychologii spo艂ecznej

IV. Polszczyzna pisana: ignorancja, leseferyzm, indyferentyzm

Maciej Malinowski
Co z t膮 ortografi膮? O trudno艣ciach w jej opanowaniu i szukaniu rozwi膮za艅 na przysz艂o艣膰

V. J臋zyk religijny: kultura wysoka czy popularna?

Wojciech Kudyba
Obecno艣膰 j臋zyka religijnego w kulturze popularnej 鈥 polemiki i dyskusje w Polsce

VI. Paralogopedia/ Profesja logopedy

Miros艂aw Michalik, Marceli Olma, Ewa Hory艅
Diachroniczna perspektywa opisu logopedii jako nauki. Cz臋艣膰 III: Okres dojrza艂ego profesjonalizmu

Roman Kurzeja
Wizerunek logopedy w opinii student贸w logopedii

VII. Trauma i stres.聽Gry komputerowe i osobowo艣膰 cz艂owieka jako panaceum

Nadia Bigos
Mechanizmy obronne jako reakcja na traumatyczne wydarzenia przedstawione
w grach komputerowych

Roman Kurzeja
Samoocena a radzenie sobie ze stresem student贸w z terenu Nowos膮decczyzny

VIII. Resocjalizacja

Krzysztof Jasi艅ski
Przygotowanie recydywist贸w do wolno艣ci w Polsce i Republice S艂owackiej 鈥 r贸偶nice, podobie艅stwa, szanse

IX. Wyzwania wsp贸艂czesnej pedagogiki聽

Zbigniew Ostrach, Dominika Oracz
Uwarunkowania problem贸w w relacjach partnerskich nauczycieli z rodzicami dzieci w przedszkolach

Agata Kalinowska, Karolina Molanda
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako kreator wprowadzania innowacji pedagogicznych

Anna Kocot, Ren谩ta Bern谩tov谩
Zachowania ekologiczne przedszkolak贸w w 艣wietle w艂asnych bada艅

Nr 2/2024 (9)

Nr 2/2024 (9)


Strona redakcyjna

Spis tre艣ci

Wst臋p

I. Kszta艂cenie przez sztuk臋

Anna M. Migda艂
Du sonore au visuel 鈥 脿 la recherche des modalit茅s du message publicitaire au Moyen 脗ge et de sa r茅interpr茅tation moderne.

Od d藕wi臋ku do obrazu 鈥 o sposobach tworzenia przekazu reklamowego w 艣redniowieczu i jego wsp贸艂czesnej reinterpretacji

艁ukasz Stec
Obrazy grozy i traumy. Filozoficzno-literacka interpretacja malarstwa Francisa Bacona

II. Resocjalizacja. Psychopatia.Mobbing

Krzysztof Jasi艅ski
Wybrane czynniki ryzyka w readaptacji spo艂ecznej polskich i s艂owackich recydywist贸w

Stefan Florek
Psychopatyczni w艂adcy z perspektywy ewolucyjnej

Angelika Szczepanik-Pa艣nik
Motywacja osi膮gni臋膰 i samoocena a wzbogacanie r贸l rodzinnych i zawodowych u os贸b do艣wiadczaj膮cych mobbingu

Roman Kurzeja
Interwencja kryzysowa jako forma pomocy psychologicznej

III. Slogan reklamowy聽w strategii marketingowej

Beata Lisowska, Monika Kucharska
Tagline 鈥 d藕wignia reklamy. Przyk艂ady zastosowania go na stronach internetowych wybranych firm

IV. Rezygnacja ze studi贸w. Signum temporis

Tomasz Nesterak, Katarzyna Kowalczyk, Ewelina Kasalik-Kowal
Problem rezygnacji z kontynuacji nauki na studiach wy偶szych 鈥 skala zjawiska, przyczyny, zapobieganie

V. Wyzwania wsp贸艂czesnej pedagogiki

Anna Kocot
Nowoczesne technologie w kontek艣cie rozwoju komunikacji u dzieci oraz ryzyka wynikaj膮ce z ich u偶ytkowania

Zbigniew Ostrach
Wspieranie zdolno艣ci dziecka w wieku przedszkolnym

Patrycja Mucha, Agata Kalinowska
Nagradzanie i kjaranie jako metody wychowawcze stosowane w edukacji wczesnoszkolne

Magdalena Palacz
Wieloaspektowo艣膰 funkcjonowania szk贸艂 demokratycznych w Polsce