Nr 1/2023 (6)


Strona redakcyjna

Spis treści

Wstęp

I. Kształcenie przez poezję

Wojciech Kudyba
Rozmowa z kamieniem Wisławy Szymborskiej w świetle filozofii dialogu

II. Tradycje akademickie

Maciej Malinowski
O pochodzeniu, znaczeniu i wydźwięku hymnów Gaudeamus igitur
i Gaude, mater Polonia oraz sentencji Quod felix, faustum fortunatumque sit

III. Paralogopedia

Mirosław Michalik, Marceli Olma, Ewa Horyń
Diachroniczna perspektywa opisu logopedii jako nauki.

IV. Pedagogika i psychologia w edukacji uczniów i nauczycieli

Renata Bernátová
DLMS Moodle and the Possibilities of Its Use in the Education of Students
of Preschool and Elementary Pedagogy at the University of Prešov

Agata Kalinowska
Praca wychowawcza przyszłego nauczyciela klas I–III

Anna Kocot

Wybrane aspekty pracy grupowej w edukacji wczesnoszkolnej

Zbigniew Ostrach, Justyna Bojkowska
Postrzeganie pracy policji przez młodzież szkół ponadpodstawowych z terenu
małopolskich Gorlic

V. Interpunkcja w szkole podstawowej

Beata Lisowska, Małgorzata Chochla
O interpunkcji w szkole podstawowej w świetle podstawy programowej i wybranych podręczników

VI. Rozwój osobisty człowieka

Katarzyna Hnat
Mentoring jako skuteczna metoda zarządzania talentami młodych ludzi oraz ich
rozwoju osobistego

VII. Profilaktyka kryminalna i wsparcie penitencjarneStefan Florek, Przemysław Piotrowski
Modifications of the Prison Environment – Postulates Inspired by Evolutionary
Psychology

Krzysztof Jasiński
Zastosowanie treningu zastępowania agresji Amity Art® wobec recydywistów penitencjarnych

VIII. Ochotnicza służba wojskowa – signum temporis

Adam Łobodowski
Zwiększenie potencjału Sił Zbrojnych RP – jako konsekwencje podejmowanych
działań promujących ochotnicze formy służby wojskowej. Wyzwania i szanse