Nr 1/2023 (6)
Wojciech Kudyba
Rozmowa z kamieniem Wisławy Szymborskiej w świetle filozofii dialogu
Maciej Malinowski
O pochodzeniu, znaczeniu i wydźwięku hymnów Gaudeamus igitur
i Gaude, mater Polonia oraz sentencji Quod felix, faustum fortunatumque sit
Mirosław Michalik, Marceli Olma, Ewa Horyń
Diachroniczna perspektywa opisu logopedii jako nauki.
IV. Pedagogika i psychologia w edukacji uczniów i nauczycieli
Renata Bernátová
DLMS Moodle and the Possibilities of Its Use in the Education of Students
of Preschool and Elementary Pedagogy at the University of Prešov
Agata Kalinowska
Praca wychowawcza przyszłego nauczyciela klas I–III
Anna Kocot
Wybrane aspekty pracy grupowej w edukacji wczesnoszkolnej
Zbigniew Ostrach, Justyna Bojkowska
Postrzeganie pracy policji przez młodzież szkół ponadpodstawowych z terenu
małopolskich Gorlic
V. Interpunkcja w szkole podstawowej
Beata Lisowska, Małgorzata Chochla
O interpunkcji w szkole podstawowej w świetle podstawy programowej i wybranych podręczników
Katarzyna Hnat
Mentoring jako skuteczna metoda zarządzania talentami młodych ludzi oraz ich
rozwoju osobistego
VII. Profilaktyka kryminalna i wsparcie penitencjarneStefan Florek, Przemysław Piotrowski
Modifications of the Prison Environment – Postulates Inspired by Evolutionary
Psychology
Krzysztof Jasiński
Zastosowanie treningu zastępowania agresji Amity Art® wobec recydywistów penitencjarnych
VIII. Ochotnicza służba wojskowa – signum temporis
Adam Łobodowski
Zwiększenie potencjału Sił Zbrojnych RP – jako konsekwencje podejmowanych
działań promujących ochotnicze formy służby wojskowej. Wyzwania i szanse